Oferta

Zarządzanie:

W ramach naszych obowiązków przejęcia administrowania nieruchomości proponujemy:

1. Przejęcie dokumentacji technicznej i sprawdzenie jej kompletności

2. Sprawdzenie poprawności dokumentacji technicznej

3. Przygotowanie planu gospodarczego dla nieruchomości

4. Przygotowanie pierwszego zebrania, o ile jest konieczne

5. Rejestracje Wspólnoty w odpowiednich urzędach

6. Przygotowanie odpowiednich umów do obsługi nieruchomości.

7. Przygotowanie projektu Statutu Wspólnoty i Regulaminu Porządku Domowego, oraz innych dokumentów.

W zakresie zarządzania nieruchomością:

1.  Reprezentowanie Właścicieli przed sądami i organami egzekucyjnymi,

2.  Reprezentowania WŁAŚCICIELI na zewnątrz przed organami administracji rządowej i samorządowej,

3.  Reprezentowania WŁAŚCICIELI w nie wymienionych powyżej sprawach, w zakresie ustalonym
w umowie, poprzez przygotowywanie profesjonalnych pism według własnej wiedzy, zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa,

4.  Opracowywanie i opiniowanie umów zawieranych, aneksowanych i rozwiązywanych na rzecz WŁAŚCICIELI w zakresie obsługi eksploatacyjnej, obsługi technicznej – w tym wykonywania przeglądów oraz negocjowanie warunków i podpisywanie w/w umów w imieniu i na rzecz WŁAŚCICIELI.

5.  Opracowywanie i opiniowanie uchwał, zarządzeń i innych aktów prawnych dotyczących funkcjonowania nieruchomości, takich jak: Regulamin Porządku Domowego, Statut Wspólnoty Mieszkaniowej, Regulamin Parkingu itp..

6.  Przygotowywanie i zwoływanie zebrań sprawozdawczych dotyczących Wspólnot Mieszkaniowych, co najmniej raz w roku, nie później niż do końca pierwszego kwartału każdego roku kalendarzowego,

7.  Dokonywanie płatności w imieniu WŁAŚCICIELI poprzez rachunek bankowy,

8.  Analizowanie potrzeb i przygotowywanie planów rzeczowo finansowych związanych z bieżącą eksploatacją nieruchomości, stanem technicznym nieruchomości oraz możliwościami rozwoju.

W zakresie obsługi administracyjnej nieruchomości:

I. Obsługa eksploatacyjna nieruchomości:

1.  Sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego przejęcia obowiązków administratora nieruchomości, oraz sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego przejęcia dokumentacji technicznej (budowlanej, powykonawczej i książki obiektu budowlanego), eksploatacyjnej i finansowej od dotychczasowego administratora / zarządcy lub właściciela nieruchomości,

2.  Prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali, ich Właścicieli i Najemców, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości,

3.  Kontrola nad zapewnieniem bieżącej, nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości poprzez kontrolę zawartych na rzecz nieruchomości umów oraz wyszukiwanie usługodawców,

4.  Udzielanie każdemu Właścicielowi (Najemcy) nieruchomości, w godzinach funkcjonowania biura ZARZĄDU informacji w sprawach dotyczących obsługi administracyjnej nieruchomości,

5.  Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji eksploatacyjnej dotyczącej nieruchomości.

II. Obsługa techniczna nieruchomości:

1.  Przechowywanie oraz prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego,

2.  Kontrola prawidłowego użytkowania budynku, w tym instalacji i urządzeń w jakie jest wyposażony
i przygotowywanie w tym zakresie odpowiednich przeglądów oraz wyszukiwanie firm do wykonania napraw w celu usunięcia nieprawidłowości,

3.  Kontrola warunków bezpieczeństwa nieruchomości w zakresie ochrony przeciwpożarowej
i przygotowywanie w tym zakresie odpowiednich przeglądów oraz wyszukiwanie firm do wykonania napraw w celu usunięcia nieprawidłowości,

4.  Kontrola nad zapewnieniem zabezpieczania awarii oraz usuwania ich skutków,

5.  Kontrola nad zapewnieniem bieżącej obsługi technicznej nieruchomości poprzez wyszukiwanie podwykonawców i kontrolę wykonania zawartych na rzecz nieruchomości umów.

III. Obsługa finansowa nieruchomości:

1.  Dokonywanie bieżących rozliczeń nieruchomości oraz ich Właścicieli,

2.  Prowadzenie ewidencji księgowej przychodów i kosztów dotyczących nieruchomości, zaliczek uiszczanych na pokrycie kosztów, a także prowadzenie rozliczeń z innych tytułów,

3.  Pobieranie i/lub rozliczanie oraz windykacja płatności na rzecz nieruchomości,

4.  Sprawdzanie prawidłowości otrzymywanych od usługodawców rachunków i faktur oraz przygotowywanie płatności na rzecz dostawców,

5.  Przygotowywanie dokumentów niezbędnych do dokonania płatności z tytułu podatków, ubezpieczeń i innych opłat publiczno-prawnych przypadających na nieruchomość, jeżeli takie występują,

6.  Przygotowywanie materiałów potrzebnych do prowadzenia sprawozdawczości finansowej,
w szczególności podatkowej (VAT-7, CIT-2, CIT-8), zgodnie z obowiązującym prawem,

7.  Sprawdzenie i/lub dokonanie uzyskania przez Wspólnotę Mieszkaniową numeru NIP i REGON, dokonanie zgłoszenia identyfikacyjnego VAT, rozliczanie VAT i CIT jeżeli Wspólnota prowadzi działalność gospodarczą (dotyczy wyłącznie Wspólnoty Mieszkaniowej),

8.  Sporządzanie rocznych sprawozdań (informacji) finansowych i przekazywanie ich Właścicielom nieruchomości,

9.  Sporządzanie sprawozdań finansowych Wspólnot Mieszkaniowych oraz przygotowanie informacji
na zebranie sprawozdawcze o poniesionych kosztach zarządu nieruchomością wspólną, zaliczkach przeznaczonych na ich pokrycie oraz pożytkach z nieruchomości wspólnej.

IV. Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami

1.  Na Państwa wniosek i w oparciu o Państwa potrzeby postanowiliśmy do naszej oferty wprowadzić pomoc Państwu w zbywaniu lokali, w których zamieszkujecie. Ofertę lokalową przedstawiają administratorzy danych obiektów, co powoduje że postrzegani są bardziej wiarygodnie, jako te osoby które znają obiekt i wiedzą jakie są plusy i minusy nieruchomości. Klienci zyskują przewodnika po nieruchomości, przez co są spokojniejsi i pewniejsi, że na każde pytanie dostaną odpowiedź.

2.  Zasady ostatecznej oferty i procesu podpisywania umów, ustalamy indywidualnie dla każdego
z Państwa po ustaleniu zasad naszej współpracy.

3.  Proponujemy bardzo preferencyjne stawki naszego wynagrodzenia, które uzależnione są od zadań jakie Państwo przed nami postawicie. W Państwa imieniu możemy poszukiwać ostatecznych nabywców, jak i najemców lokali mieszkalnych i użytkowych.

V. Utrzymanie porządku, czystości i zieleni.

1.  Standardowo proponujemy poniższy zakres usług, który według nas najbardziej sprawdza się
w nieruchomościach. Zakres tej usługi jest ściśle dostosowywany do charakterystyki nieruchomości, jej potrzeb i możliwości.

2.  W okresie letnim utrzymanie porządku i zieleni

– raz w tygodniu mycie i zamiatanie korytarzy i holu wejściowego

– usuwanie śmieci i nieczystości wraz z opróżnieniem koszy na śmieci z dojść do budynków

– usuwanie ogłoszeń i plakatów

– raz na kwartał mycie okien na klatkach schodowych oraz mycie kloszy i lamperii

– raz na pół roku sprzątanie pomieszczeń wspólnego użytkowania

– w razie potrzeby pielęgnacja trawników, w tym wygrabianie i koszenie trawy, wycinanie
i pielęgnacja żywopłotów oraz wywieszanie flagi państwowej w dniach świąt państwowych

– zgłaszanie na bieżąco usterek technicznych oraz awarii nieruchomości

3.  W okresie zimowym

– odśnieżanie wyjść z klatek schodowych, pieszych ciągów komunikacyjnych wzdłuż jezdni
i parkingów

– posypywanie piaskiem bądź solą ciągów komunikacyjnych

– usuwanie zlodowaceń

VI. Konserwacja

W ramach konserwacji infrastruktury w częściach wspólnych osiedla zobowiązujemy się
do wykonywania następujących czynności;

1. Konserwacja instalacji elektrycznej wraz z wymiana przepalonych żarówek i świetlówek,
na zewnątrz budynku, na klatkach schodowych i w garażach,

2. Przegląd i konserwacja kanalizacji ściekowej i burzowej (przepychanie zatorów spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem nie obejmuje ryczałt)

3. Konserwacja podjazdów do garażu, dróg osiedlowych i wejść na klatki schodowe.

4. Konserwacja drzwi wejściowych na klatki schodowe

5. Konserwacja domofonów (uszkodzone elementy systemu pokrywa Wspólnota)

6. Konserwacja bramy wjazdowej i furtki wejściowej (uszkodzone elementy systemu pokrywa Wspólnota)

7. Zabezpieczanie i konserwacja elementów ogrodzenia zewnętrznego.

8. Drobne prace murarskie, glazurnicze, ślusarskie na częściach wspólnych

Koszty obsługi określamy indywidualnie dla każdej nieruchomości po zapoznaniu się z jej specyfiką
i charakterem.

Na wszelkie pytania związane z naszą ofertą odpowiemy na spotkaniu w uzgodnionym i dogodnym dla Państwa terminie.